Категорія педагогічного працівника з науковим ступенем

Доброго дня! Прошу надати роз’яснення з приводу наступної ситуації: я працюю у ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації, викладачем циклової комісії з комп’ютерної інженерії, кандидат педагогічних наук (захист у 2016 році), маю педагогічний стаж роботи 4 роки і 5 місяців (плюс 6 років навчання в аспірантурі). У вересні 2019 року була на Зарубіжному стажуванні (Болгарія, м. Варна), пройшла курси з підвищення кваліфікації в ВП НУБіП України (вересень-жовтень 2019 р.). Маю категорію спеціаліст.
Проходжу першу атестацію у цьому навчальному році. На яку категорію я маю право атестуватись? Чи можу я “перескакувати” через категорії (не дотримуватись черговості присвоєння категорій)?

Ви маєте право атестуватися без дотримання послідовності у присвоєнні кваліфікаційних категорій через науковий ступінь. Тобто можна і на вищу
4.7. . Присвоєння кваліфікаційних категорій за результатами атестації здійснюється послідовно.

Педагогічні працівники, які в міжатестаційний період підготували переможців ІІІ етапу всеукраїнських або міжнародних учнівських та студентських олімпіад з базових навчальних предметів; переможців ІІІ етапу всеукраїнських або міжнародних спортивних змагань; переможців всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів, переможців всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, а також педагогічні працівники, які стали переможцями або лауреатами конкурсів фахової майстерності, що проводяться центральними органами виконавчої влади, мають наукові ступені, вчені або почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем, ученим (почесним) званням, атестуються без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації.
Типове положення про атестацію педагогічних працівників
Успіхів!

Дякую за швидку відповідь! І дякую за підтримку!

Доброго дня. Проясніть будь ласка ситуацію: на даний момент я маю педагогічний стаж 4 роки і 5 місяців + навчання в аспірантурі 6 років (3 роки я була в декретній відпустці і 3 роки в очній аспірантурі). Чи вважається навчання в аспірантурі науково-педагогічним стажем? Чи можу я додавати ці роки в педагогічний стаж?

У мене виникають такі питання, бо в коледжі мені кажуть, що поки немає 5 річного стажу роботи, то атестувати мене можуть тільки на 2 категорію. Кажуть, що кандидат наук не дає можливості “перескочити” навіть через 1-ну категорію, тобто 1-шу. Кажуть, що будуть порушення Закону Ук раїни і Типового положення (посилаються на п.4.9 Типового положення). Роз’ясніть будь ласка ситуацію. Буду вдячна за відповідь.
З повагою, Орел Ольга

Скажіть, чи бачите ви у наведеному вище пункті згадку про п’ятирічний термін? І я не бачу. Я посилаюся на конкретний пункт Типового положення. Нащо вони приплели сю ди Закон, мені незрозуміло. Запитання до Вас, яке Ви поставите адміністрації: наведіть пункт Типового положення, який ви порушуєте, атестуючись на вищу категорію? Мені буде дууууууже цікаво.
Але майте на увазі, що саме атестаційна комісія порушить ваші права, якщо не атестує вас за зазначеним вище пунктом.

Справа в тому, що на цей пункт (п.4.9 Типового положення) посилаються саме в Управлінні освіти і науки Чернігівської обласної держ.адміністрації. Хоча зразу цитують п.4.7 і радять це все вирішувати моїй адміністрації, а вони “розуміють” що без порушень - це атестувати на 2-гу категорію. Якесь замкнене коло виходить. Порушують мої права, а правди дізнатись нема в кого. Я можу прикріпити документ, якщо потрібно.

Ніякого замкненого кола! Там, в п.4.9, йдеться про типовий перехід працівників без вчених звань і наукових ступенів. Вас він не стосується, бо вас стосується конкретний п.4.7. Ну чому вони так туплять?
Дивіться…Ви подаєте через сайт “Доступ до правди” запит в МОН, це ви зробите швидко, отримаєте відповідь і дасте почитати тим мудрагелям. Правильна відповідь буде 100%.

1 Симпатія

Щиро дякую за Ваші відповіді. Я обов’язково скористаюсь Вашою порадою!

Доброго дня. Прийшов лист із Міністерства освіти і відповідь із сайту “Доступ до правди”, теж із Міністерства освіти в якому написано, що я маю право атестуватись без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації, оскільки маю науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Але у мого керівництва виникло питання, чи збігається діяльність за профілем з наявним науковим ступенем. За освітою я вчитель математики та основ інформатики

Я захищалась за спеціальністю 13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки, тема дисертації “Проблеми шкільної математичної освіти у спадщині І.Ф. Тесленка (1908-1994 рр.)” зараз викладаю в коледжі такі дисципліни: Інформатика (10-11 кл.), Периферійні пристрої, Системне програмування, Архітектура комп’ютера, Алгоритми й методи обчислень, Теорія інформації.
У мене питання: чи збігається діяльність за профілем з наявним науковим ступенем? І чи зараховується навчання в аспірантурі до науково-педагогічного стажу, бо я навчалась в очній аспірантурі? Буду вдячна за Вашу відповідь.

І чому це ваша кандидатська не співпадає за профілем? В ній що, йдеться про вирощування салатів? Все у вас збігається. До стажу навчання в аспірантурі не зараховується, на жаль.

Дякую за відповідь. Буду подавати знову запит на Міністерство освіти, бо розібратися в моїй ситуації хочу не лише я.

Запитаю з іншого боку: вам встановлено доплату 15 відсотків як кандидату наук? Якщо встановлено, то відповідь ви вже отримали. :slight_smile:

Так, доплата встановлена! Але чомусь почали говорити про Тему моєї дисертації. Я не розумію до чого це, бо я захищалась спеціальністю 13.00.01. Керівництво перший раз зіткнулось із такою ситуацією. Вони й самі хочуть розібратись.

Тема немає ніякого значення, має значення лише галузь знань. Здається, тема навіть не зазначається у кандидатському дипломі :slight_smile: це дуже надумане питання. Для себе ви вже розібралися, для них - теж все має бути зрозумілим, бо встановили доплату за кандидатську
Скажу більше: вони мали вас проатестувати ще в перший рік роботи.

Дякую за відповідь. Я подивилась диплом, там тема не вказана. Але потрібно підтвердження з Міністерства освіти, бо вони всюди приплітають роки 2, 5 і 8. Тепер стали казати, що тема кандидатської не пов’язана з інформатикою, яку я викладаю. Хоча І.Ф. Тесленко саме і займався впровадженням інформатики в старші класи школи, про що зазначено в дисертації і в авторефераті. Люди просто не розуміють, а я хочу в цьому розібратися.

У нас часто бувають подібні ситуації, атестуємо в перший рік роботи одразу на вищу категорію, немає жодних проблем.

Щодо кандидатів наук окремо виписаний пункт, тому немає ніяких правових підстав щось вигадувати.

Те, що вам неправильно платили кілька років зарплатню, дуже погано.

Ну напишіть ще раз запит через Доступ до правди. А потім подякуйте керівництву НЗ за те, що не доплачувати вам зарплатню.

1 Симпатія

Дякую, запит я вже написала. Буду інформувати Вас про подальші свої справи.

2 Симпатії

Доброго вечора. На мій запит на сайт Доступ до правди прийшла відповідь.

Спочатку запит:
Доброго дня.На мій попередній запит прийшов лист із Міністерства освіти і відповідь із сайту “Доступ до правди”, теж із Міністерства освіти в якому написано, що я маю право атестуватись без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних категорій та строку проведення позачергової атестації, оскільки маю науковий ступінь кандидата педагогічних наук. Але у мого керівництва виникло питання, чи збігається діяльність за профілем з наявним науковим ступенем. За освітою я вчитель математики та основ інформатики.

Я захищалась за спеціальністю 13.00.01 - Загальна педагогіка та історія педагогіки, тема дисертації “Проблеми шкільної математичної освіти у спадщині І.Ф. Тесленка (1908-1994 рр.)” зараз викладаю в коледжі такі дисципліни: Інформатика (10-11 кл.), Периферійні пристрої, Системне програмування, Архітектура комп’ютера, Алгоритми й методи обчислень, Теорія інформації. Мене хочуть атестувати на 2 категорію, бо маю стаж 4 роки і 6 місяців.

У мене питання: чи збігається діяльність за профілем з наявним науковим ступенем? І чи зараховується навчання в аспірантурі до науково-педагогічного стажу, бо я навчалась в очній аспірантурі? Буду вдячна за Вашу відповідь.
З повагою,Ольга Орел

Прикріплюю їх відповідь
Шановна пані Ольго!
Розглянувши Ваш запит від 14 листопада 2019 року (вх. № ЗШ-О-1116/0-19),
повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про доступ
до публічної інформації» публічна інформація - це відображена т а задокументована
інформація, як а знаходиться у володінні су б ’єкта владних повноважень.
У Вашому зверненні порушуються питання застосування правових норм щодо
педагогічного стажу та відповідності наукового ступеня профілю діяльності, що
стосується виконання Міністерством виключно своїх функцій і н а цій підставі не є
публічною інформацією. З огляду н а зазначене, на Ваш запит дія Закону України «Про
доступ до публічної інформації» не поширюється.

По суті запиту повідомляємо, що:
відповідно до абзацу п ’ятого підпункту 3 (г) пункту 3 постанови Кабінету
Міністрів України від ЗО серпня 2002 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на
основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників
установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» відповідність
наукового ступеня профілю діяльності працівника на займаній посаді визначається
керівником установи, закладу або організації;
час навчання в аспірантурі, ад ’юнктурі чи докторантурі за денною (очною)
формою навчання зараховується до стажу наукової роботи, що передбачено у статті 35
Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»;
до стажу педагогічної роботи зараховується час роботи н а відповідних посадах
згідно з пунктами 2 - 5 Порядку виплати надбавок за вислугу років педагогічним
т а науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2001 р. № 78, з
урахуванням Переліку посад педагогічних т а науково-педагогічних працівників,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963.
Наведеними нормативно-правовими актами не передбачено зарахування часу навчання
в аспірантурі за денною (очною) формою навчання до стажу педагогічної роботи.

  1. Ніщо не заважає керівнику установи визнати відповідність вашої діяльності з наявним науковим ступенем.
  2. Про стаж я вам зразу писав.
  3. Успіхів!

Проблема в тому, що в нас агротехнічний коледж. І керівництвом цінується технічний напрям, тобто кандидати технічних наук. Кандидати пед.наук теж трохи є (3 людини), але вони працюють від 12 до 20 років. А я всього 4,5 роки. І з спеціальності 13.00.01 я одна. Вони незнають що зі мною робити. Коли приходить одна відповідь, вигадують іншу перепону. Є основні 2 питання до мене: 1) немає 5 років педагогічного стажу;
2) тема дисертації “Проблеми шкільної математичної освіти в спадщині І.Ф. Тесленка” не підходить до тих дисциплін, які я читаю (це Інформатика (10-11 кл.), Периферійні пристрої, Алгоритми й методи обчислень, Системне програмування, Теорія інформації, Архітектура комп’ютера), бо за освітою я вчитель математики та інформатики.

Що мені робити, що говорити?