Сдавала Укр мову. Результат по баллам хороший, но смущает один момент с сочинением. Смотрю баллы за него в своей карте результатов: по всем критериям сочинение оценено по максимуму, кроме последнего - лексики/стилистики. За неё мне дали 0 баллов из 4 возможных. Смотрю таблицу оценивая: 0 баллов - больше 11 ошибок по этому критерию.
Честно, я немного в недоумении. Конечно, я признаю тот факт, что украинский язык не является для меня родным с детства и, учитывая это, вполне можно было напортачить с лексикой, но не до такой же степени. При подготовке к ЗНО я писала пробные тренировочные сочинения и сдавала их на проверку - такого никогда не было.
Очень жаль, что в результатах лишь указывают баллы, но никак их не объясняют. Будто я сама должна догадаться, за какие именно ошибки мне дали 0 баллов. Единственное, из-за нехватки времени на ЗНО пришлось на свой страх и риск писать сочинение сразу в бланк, а не на черновик. Конечно, пришлось почёркать. Могли снять баллы за это? Просто, нигде не указывается, что за неаккуратность будут сниматься баллы. Или если действительно у меня так много ошибок, о которых я не подозреваю, как-то хотелось бы их узнать и успокоиться, что всё честно. Неужели я такое безграмотное животное?(
Так вот. К кому теперь обращаться с этим? Я - выпускница прошлых лет, поэтому к учителю нет возможности. Для аппеляции, вроде, не смахивает: я же не уверена в несправедливости оценивания моей работы.
Мій досвід екзаменатора підказує, що насправді 0 за критерієм 6б - це типова ситуація. Зверніть увагу на лексичні повтори в суміжних реченнях одного абзацу. Також поширеними є граматичні помилки, зокрема ті, що стосуються побудови речень.
Звичайно, наосліп важко щось конкретизувати. Якщо мова тільки про лексику-граматику-стилістику, можу подивитися на Ваше власне висловлення.
Я не виокремлюватиму “дивні” речення (хоч їх також вистачає для винесення на береги “граматики”), а просто спробую знайти 11 лексичних чи граматичних помилок.
1-й абзац:
- Не дивлячись - помилка. Правильно: незважаючи або не зважаючи (залежно від структури речення).
- під впливом - впливають - вплив (лексичний повтор)
2-й абзац:
3. негативний - негативний (лексичний повтор)
4. політична - політиків (лексичний повтор)
5 відношення (лексична помилка)
6. представника - представника (лексичний повтор)
7. зі сторони народу (лексична помилка)
3-й абзац:
8. вони щось спільне мають (граматична помилка - хто, вони? Стереотипність?)
9. вони - вони (лексичний повтор)
10. їм заволоділа - граматична помилка (ним)
11-12 їм - він - його / її - з нею (лексичні повтори)
13. впливом - впливом (лексичний повтор)
14. закоханих - закоханості (лексичний повтор)…
Думаю, цього достатньо, хоча можна продовжувати.
Все, тепер зрозуміла. Велике дякую за допомогу! Тепер не дивно, що 0 є типовим для цього критерію. Бо дуже важко все це відслідкувати під час написання, справді. Особливо, коли часу залишається півгодини і треба писати вже хоч щось. Я навіть перечитати не встигла своє висловлювання, бо вже час закінчився. Ось що буває, коли пишеш без чернетки.
А вообще ваш вислів супер
Дякую! Але це так, “на швидку руку”. Взагалі, я могла б написати набагато краще, якби був час.
Доброго дня! Я опинилась у такій ж ситуації. Чи не могли б Ви переглянути мій твір та прокоментувати його?
Конкретизуйте, будь ласка. Йдеться лише про критерій 6б?
Давайте спочатку з’ясуємо все про критерій 6б.
Оскільки не все добре видно, маю два запитання. Уточніть, будь ласка, чи там справді написано “лишніми переживаннями” (останнє речення 5-го абзацу). Також важко визначити, яка остання літера у слові “можна” (перше слово 6-го абзацу) - “А” чи “О”.
Там справді написано лишніми переживаннями, цю помилку вже зрозуміла. Можна написано через а, погано видно.
Гаразд. Мінімум 11 помилок за критерієм 6б знайдено:
- Лишніми
- На постійній основі (це можна вважати стилістичною або ж лексичною помилкою).
3-11 (лексичні повтори в суміжних реченнях одного абзацу):
раз-раз
москалів-москалів (не в цитаті)
жінок - жінкою
дитинстві - дитиною
я - я
я - мене
чорна кішка - чорна кішка
всіх - всіх
одного - одного
Також увагу екзаменатора могли привернути фрази “Шевченко каже”, “судити все”. Є сумніви щодо останнього речення 2-го абзацу: у Вас слово “адже” є підрядним сполучником, а не підсилювальною часткою, тож “парцеляція” складнопідрядного речення - це граматична помилка.