Мы все разные, с различными мнениями, политическими взглядами и различными предпочтениями и отношением к тому или иному событию, явлению и тд и тп. Каждый из нас “кормит своих тараканов” в голове.
Преподаватель моего сына немного запоздало, уже после ЗНО, отметил, что в свободном творческом задании, при возможности, лучше избегать обсуждения “острых” тем, касающихся политики, сексуальных предпочтений или отрицаний (гендерных вопросов), тем веры и неверия, тем, которые разделяют общество на “восток и запад”, “совок и несовок”…
Мол, условно, преподаватель из Харьковской или Донецкой области, проверяя тестовую работу участника тестирования из Львова, вполне может сильно занизить баллы, если работа будет содержать политические высказывания, идущие вразрез с позицией проверяющего.
Все правильно сказав вчитель. Більше того багаторічна практика отримання оцінок за твір багатьма учнями, принаймні, однієї київської школи узагальнено підтверджує, що оцінка навіть коливається в залежності від регіону в який потрапили роботи на перевірку.
Стосовно “апеляції” дозволю не погодитися. Справа в тому, що УЦОЯО підміняє термін “апеляція”, оскільки в їхньому викладенні це прохання повторно перевірити всю тестову роботу і твір, а не лише ті питання (моменти) з якими не згоден учасник ЗНО.
Та й в бланку оцінювання твору, який приходить в особистий кабінет, помилки, за які знято бали не зазначаються, видно лише загальну оцінку. Тому Ви навіть не дізнається за що конкретно в творі зняли бали.
Також щороку трапляються непоодинокі обурливі дописи, що після “апеляції” бал взагалі знижено, або, в кращому випадку, залишився без змін.
Ось свіжий цікавий матеріал http://osvita.ua/blogs/82805/ з іншої сторони “барикад”, який власне підтверджує мої думки-спостереження про суб’єктивність і регіональність оцінювання власних висловлювань.
Тобто навіть УЦОЯО у попередні роки не вірило у свій
“напис зроблений великими літерами”
і проводило додаткову перевірку власних висловлювань, де коригувалися бали. Фактично це була перевірка коректності балів, які виставив перший екзаменатор.