Перевірки уроків завучем та директором

Доброго дня, шановні колеги! Прошу допомоги ось в якому питанні. На скільки я розумію, в нашій школі почалися перевірки уроків завучем, особливо стосовно нової української школи. Підкажіть, будь ласка, чи доцільно прийти з перевіркою до першого класу (адже важко навіть пояснити маленьким школярикам присутність сторонньої людини на уроці). За який час вчитель має бути попереджений, що до нього прийдуть та чи має бути попереджений взагалі (це просто питання етики чи чимось регламентується)?
В нас це часто може бути так, що перед тобою по звінку прошмигують у двері з фразою"я до Вас". І останнє - чи правомірним є вимога надати конспект уроку та притензії щодо структури цього плану(теж, можливо хтось знає,чим регламентується)? Усім завчасно дякую).
Ps. Я взагалі не проти показувати свої уроки і розумію, що діяльність вчителя теж має перевірятись, але ж мабуть в нас є і права хоч якісь, не тільки обов’язки.

Адміністрація закладу має право прийти на урок. Без попередження. Але! Такі совкові замашки з критикою не мають права на існування в НУШ та й взагалі в сучасній школі. Щодо конспекта. Зразу скажу: хоч маркером на ватмані. Жодна вимога щодо структури, змісту, оформлення, способу написання незаконна. Зразу скажу і по кал. плануванню: головне, щоб воно відповідало програмі. Те, як ви проводите урок, чим його наповнюєте, - це ваша особиста справа. Ніякої критики. Це вам гарантує ЗУ "Про освіту " Стаття 54 1. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідності;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;

забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;

забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;

безпечні і нешкідливі умови праці;

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.
А ось тут ще про все це біль детальніше https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/44417/
І останнє. А адміністрація пройшла курси НУШ, щоб ходити до вас і на щоб вам незаконно вам вказувати? Вони розуміють НУШ?

3 Симпатії

Дякую за повну і змістовну відповідь! Щодо курсів, то курси завучів та директорів були. Мене просто дивує, що нас не попереджають, не для того, щоб ми щось підготували, все рівно видно буде систематично працює вчитель чи ні. Дивує, бо ми ж переш за все люди і психологічний комфорт вчителя теж важлива штука для успішного здійснення професійної діяльності. Так би хотілося б, щоб це розуміли і ми теж могли якось захистити себе від прискіпувань, і як наслідок зіпсованого настрою та підвищеного тиску на весь день. Ще раз дякую).

1 Симпатія

Так, саме все це має розуміти адміністрація закладу. Довіра - це основа успіху! Щасти вам!

Доброго вечора. Не дуже розумію, що саме Ви маєте на увазі. Так, звісно, хоча питання про садок досить відносне і ніхто й не говорить про страх, йде мова про дискомфорт. Звісно, але має бути час для того, щоб емоційно налаштуватись і пояснити ситуацію дітям, представити людину чи придумати якусь ігрову ситуацію, щоб ніхто не відчував себе ніяково ні завуч, ні вчитель, ні головне - самі діти. В будь- якому випадку, дякую за Вашу думку. Для цього ж і існує форум, щоб ділитися думками.

1 Симпатія

Не звертайте уваги і нічого не пояснюйте. Це не можна назвати думками.

2 Симпатії

Навіщо ви даєте некомпетентні пояснення. Ознайомтесь з наказом МОНУ № 297 від 17. 05. 2005 року п. 1.2. “Заборонити відволікати керівників, педагогічних, науково-педагогічних працівників від виконання посадових обовязків під час проведення навчальних занять”. А значить, під час уроку заходити в клас ЗАБОРОНЕНО. Відвідування уроків - планові заходи, які регламентуються річним (або семестровим) планом роботи школи та оперативним (місячним - на нараді) планом роботи школи. Тоді і формуються графіки відвідування уроків відповідно до виробничої потреби, а не з “бухти-барахти”.

2 Симпатії

Не пишіть, будь ласка, дурниць. Дуже прошу. Директор і заступник може відвідувати будь який урок без попередження. Звісно, що не заходити посеред уроку. Я такого й не писав. Це ви звідкись взяли про відвідування під час уроку. Там навіть в питанні цього не було. Відвідування уроків може бути плановим і позаплановим. Ні директор, ні заступник не зобов’язані складати якісь графіки і доводити їх до відома працівників. Порада - підходьте до питання фахово. До речі, я взагалі за те, щоб ні заступники, ні директори не відвідували уроки, але наразі їм це нічого не забороняє. Ще раз: не вводьте людей і оману!

1 Симпатія

Повністю підтримую Вашу позицію.

Я як правило не попереджаю про те, що прийду на урок. Усі про це знають. Мене цікавить робочий процес, а не підготовка вчителя до мого візиту.

Вчитель самостійно обирає форми, методи роботи, які вважає ефективними. Я можу лише щось порадити, спираючись на власний досвід. Утім таке щастя вчителям випадає дуже рідко. Немає часу на відвідування уроків. Хоч би на свої встигнути.

Проте бувають випадки, коли у колег є проблеми з якимись учнями, а потім цей клас потрапляє до мене і я бачу цих же дітей, які сидять з розкритими ротами і з задоволенням працюють. А баває і навпаки.

А ще у нас немає учительської, тому часто вчителі, у яких вікна, сидять у мене на уроках, бо немає куди піти. То що мені робити? Виставити за двері?

І коли я кажу вчителям про ведення журналів, то чудово знаю, що вони обов’язково подивляться на мої сторінки :slight_smile: бо сам завжди так робив, коли був лише вчителем.

А ще у нас відеокамери у багатьох кабінетах і ніхто не сприймає це як зазіхання на академічну свободу вчителя.

А як продавець обслуговує покупця в супермаркеті, а як перукар робить зачіску, а поруч колеги та інші відвідувачі.

Вчитель працює у відкритому просторі, у нього робота з групою. То яка різниця у тебе 30 присутніх на уроці чи 31?

Чи потрібно учням щось пояснювати стосовно присутності завуча чи директора на уроці? Не бачу в цьому потреби. У кожного своє завдання: завдання вчителя - вчити, учнів - учителя, завуча - спостереження за освітнім процесом.

2 Симпатії

Фахово - це, по-вашому, керівники закладу мають бути страшилкою, опудалом для педагогів? Це відстойний совок приходити в будь який час на будь який урок. В якому документі написано про тев, що керівник може так поступати? Конвенція про права людидини (ратифікована Україною) забороняє без дозволу педагога втручатися в його професійний простір, щоб не принижувати гідність людини. Тільки невихований нахаба може собі дозволяти таке свавілля по відношенню до педагога. Чи вас не вчили професійної етики? Чи вас не вчили психології? Виходячи з точки зору доцільності, то і педагог довас иможе прийти на будь який урок, напрниклад з метою запозичення досвіду. Адже експерт (директор, заступник директора в даному випадку) має бути високопрофесійним майстром педагогічної справи, якщо він контролює інших (логіка підказує). А це не завжди так. Дипломи педагогів у керівника і педагога відрізняються фахом. Чому керівник має зверхність над педагогом? Адже з-а закономірностями ринкових відносин (бо педпгоги працюють на ринку послуг) користувач має пріоритетне право за якістю послуг, а не керівник того, хто послуги надає. Торитарний режим має піти в минуле.

1 Симпатія

Вам насправді бракує фаховості. І до чого тут конвенція і дипломи…

Мені не потрібні показушні уроки, до яких готують дітей, бо прийде завуч чи директор.

У нас навіть коли приходять колеги з інших шкіл ніхто не проводить показових уроків.

Проте можете працювати, як працюєте. У нас свої принципи та підходи.

1 Симпатія

А можете процитувати і лінк дати на Конвенцію про права людини, де йдеться про “забороняє без дозволу педагога втручатися в його професійний простір, щоб не принижувати гідність людини”.

Хочете знати в якому документі? Відкрийте Закон “Про освіту” та “Про загальну середню освіту”. Вся відповідальність за діяльність закладу освіти, його функціонування, якість освіти, дотримання вимог чинного законодавства, надання допомоги…там багато всього. І все це здійснює адміністрація закладу. Це ж не означає, що директор має контролювати кожен крок вчителя. В певних випадках він має зрозуміти причини, оцінити якість викладання, при потребі надати допомогу. Мається на увазі партнерські стосунки, а не ті, про які пишете ви. Та совковість мислення зашкалює саме у вас. Дійсно є директори-самодури. Але є і фахівці своєї справи. Саме таких я і маю на увазі. Ще хочете поговорити про фаховість?

2 Симпатії