Ущільнення навчального матеріалу

Прошу пояснити, що таке ущільнення навчального матеріалу і коли можна ущільнювати.

1 Симпатія

Ніяк і ніколи…

А що у Вашому закладі роблять для “компенсації” вихідних днів? Приміром, у ІІ семестрі цього навчального року випадають три понеділки і, вочевидь, один вівторок…

Без ущільнення матеріалу не обійтись у тому випадку, коли заняття за розкладом у понеділок (і не лише…). Адже на них переносять вихідний день (коли святковий день припадає на суботу чи неділю). А теми з програми мають бути вичитані усі. Тому теми двох уроків подаєте на одному. Коли їх об’єднувати (ущільнювати) залежить від того, який це предмет. І де, на Вашу думку, доцільніше так зробити.

1 Симпатія

Саме до того я й веду.

Відповідно до вимог Закону ,Про повну загальну середню освіту’’ кількість навчальних днів у навчальному році має становити не менше 175.
Всі ,прогуляні’’ дні протягом навчального року, маю на увазі святкові і неробочі дні, доведеться відпрацьовувати. Додайте сюди ще один день на початку навчального року, бо до навчання приступили у вівторок. Загалом школа, яка вчилася згідно попередньої структури навчального року - тиждень осінніх, два тижні зимових і тиждень весняних канікул - має після 28 травня, на коли заплановано було попередньо у більшості шкіл останній дзвоник, відпрацювати в середньому 10 навчальних днів, тобто продовживши освітній процес на дві неділі. Тому, говорити наразі про ущільнення не можна і не варто взагалі.

Так, звичайно, я пам’ятаю про цю норму Закону. Як, до речі, і цю:

  1. “Структура і тривалість навчального року … визначаються педагогічною радою закладу освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.”

Гаразд, доведеться звернутися до МОН за роз’ясненнями. :slightly_smiling_face:

P.S. До речі, є ще ж навчальна практика, яка зазвичай триває 10 днів. Хіба вона не слугує достатньою компенсацією? Правда, доцільність її проведення, на мій погляд, сумнівна.

Структура і тривалість навчального року визначаються педагогічною радою закладу. Але тривалість навчального року не може становити менше 175 навчальних днів. Це якраз виконання програми по всіх предметах, починаючи з одного уроку на тиждень, - 35 год, закінчуючи 5 год в тиждень - 175 уроків. Тобто не пропаде жодний урок.
Рішення про навчальну практику приймає також заклад. Рахую, що з цією нормою вона непотрібна, бо доведеться працювати до кінця червня.
Питання в іншому. Як дотриматися норми Закону в 11 класі, та й в 9. Дні складання ДПА/ЗНО не є навчальними днями. А дітям же ще треба підготуватися…
Щодо МОН… Їх треба конкретно тегати на чолі з міністром, або писати по тисячі запитів в день стосовно цього питання. Вони пишуть відписки, які навіть читати не хочеться. Складається враження, що там залишилися працювати лише невігласи, які не можуть дати роз’яснення до певних положень Закону ,Про повну загальну середню освіту’’.
Зайдіть на сайт , Доступ до правди’’, знайдіть запит з цього питання, вам буде цікаво.

Дякую! Знайшов, прочитав, зрозумів. :slightly_smiling_face:

Отримав відповідь на своє звернення до МОН з приводу “синдрому 175”. Уважно перечитав оті частини 3-4 статті 38 Закону України “Про повну загальну середню освіту” і нарешті зрозумів, що немає там директиви обов’язково відпрацьовувати все те, що пропущено через вихідні, додаткові канікули та інші форс-мажорні обставини.

Мова йде про те, що
image
Отже, оці наступні два абзаци
image
слід розуміти так: навчальний рік як абстрактне поняття триває собі не менше 175 днів (максимум до 01 липня), а керівник закладу освіти і педагогічна рада в межах автономії САМОСТІЙНО приймають рішення, якою буде тривалість конкретного навчального року в цьому конкретному закладі освіти “в межах” отого проміжку.

Відповідь аналогічна відповіді мені. Всі ті слова про автономію і структуру - це водичка, яка не стосується суті запитання. Справа в тому, що ,не менше 175’’, - це не менше 175 навчальних днів. Тобто, без днів канікул, святкових і неробочих днів. Недарма ж вони навчальний рік прописали до 1 липня. Це одне. Інше. Прийде до школи інституційний аудит і постане запитання про 175 навчальних днів. Якщо в закладі не буде дотримано цієї норми і навчальний рік буде завершено раніше 1 липня, - це пряме порушення норми Закону з відповідними наслідками про недотримання норм освітнього законодавства. Окрім того, мав розмову з людиною, яка була причетна до розробки Закону, його бачення, що розробники мали на увазі саме не менше 175 навчальних днів по факту.
Це як, для прикладу, по тарифній сітці ставка за 14 розрядом 7000 грн, а заклад вирішив її встановити на рівні 8000 або 6000 грн. Звісно, що за таке автономне рішення буде відповідальність. Тому МОН не мало б словоблудити про автономію і структуру, вибачте, а дати конкретні відповіді.

Розробники мають трохи викривлене уявлення про суть вихідних днів. Я ще можу зрозуміти відпрацювання якихось “зайвих” канікул, але святкові дні - то вже якийсь сюр. До речі, 01 липня фігурувало і у старому Законі, тому це не новація.

Якщо вже все так у розробників принципово, то треба було все детально розписати: якщо не в самому Законі, то в роз’ясненнях до нього. І саме розробники налили водички.

Закон формувався під егідою і керівництвом МОН. Саме вони мають давати чіткі і зрозумілі роз’яснення з питань, що стосуються освітнього законодавства. Наразі це не єдине запитання, яке зависло без чіткої відповіді.