Перелік предметів які виставляються у додаток до свідотства за 9 клас

Підкажіть яким документом керуватися при заповненні додатків до свідотств за 9 клас?
Цікавить список предметів, які вносяться та порядок їх запису.
У нас відсутня початкова ланка і частково середня, діти навчаються з 8 класу і список предметів в особових справах у всіх різний. Крім того, в 8 класі читався курс Креслення, а в 9 його відмініли. Чи ставимо ми його?
Будь ласка надайте посилання на постанови або накази, які все це пояснюють. Дякую!

1 Симпатія

Ви можете внести в додаток лише ті предмети, які діти закінчили вивчати в 9 класі. Це не буде помилкою.

2 Симпатії

Якими документами керуватися? не можу знайти жодних рекомендацій для заповнення додатків до свідоцтв

1 Симпатія

Доброї ночі! Підкажіть, будь ласка, як трактувати ось цей витяг із листа МОН: “Учні дев’ятих класів, які завершили здобуття базової середньої освіти (незалежно від форми здобуття) та переводяться на наступний рік навчання чи випускаються із закладу загальної середньої освіти, отримують свідоцтво про базову середню освіту, а учні, які за результатами річного оцінювання з усіх предметів, що вони вивчали у дев’ятому класі, мають результати навчання високого (10, 11, 12 балів) рівня, - свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою”. А як виставляти оцінки в додаток дев’ятикласникам, які одержать звичайні свідоцтва: лише за 9-тий клас чи за основну школу?

Також не можу зрозуміти, якщо дитина припинила у 6 класі вивчати другу іноземну мову і зараз навчається по освітній програмі, в якій не має предмета “Друга іноземна мова (французька)”. Чи виставляється оцінка, яка стояла у 6 класі по другій іноземній мові(французька) у додаток до свідоцтва у 9 класі?

Ні, не виставляється. Друга іноземна мова має вивчатися з 5 по 9 клас. Якщо дитина припинила її вивчення раніше, то немає ніяких підстав виставляти оцінку за незавершений курс вивчення.

2 Симпатії

Оскільки в групі заступників директорів з НВР дискусія з цього питання також виникає, опублікую свої міркування і тут…

З видання “Легенди ХХІ століття”: “Однією з найзагадковіших таємниць освітянської цивілізації є Секретний Перелік Предметів у Додатку до Свідоцтва про Базову Середню Освіту. Магічний Рецепт приготування Ідеального Додатка з усіма необхідними магічними інгредієнтами передається лише з вуст у вуста від Древніх Жерців Обраним Неофітам у час Травневої Повні.” Далі буде…

Щоб трансформувати легенду про предмети в додатку до свідоцтва про базову середню освіту в щось більше, ніж суб’єктивна думка, спробував проаналізувати, як же воно сталося, що в якийсь момент все так різко оповилося серпанком загадковості.
Отже, початок буремного XXI століття ознаменувався появою наказу МОН № 44 від 05.02.2001, яким було затверджено «Інструкцію про переведення та випуск…», а вже в ній пункт 2.14. розділу 2. «Оформлення й видача документів про освіту» тішив око суворою конкретикою: «До додатка до свідоцтва про базову загальну середню освіту заносяться усі предмети інваріантної та варіативної частини навчального плану основної школи».
Шкільне життя сім років потихеньку рухалося своєю «індивідуальною освітньою траєкторією», аж поки 14.04.2008 МОН не видало наказ № 319, який позбавив цно… ой, даруйте, чинності отой 44-й, ранньостолітній. Новенька «Інструкція…», трішки змінивши назву, суттєво «розповніла»: наша все ще сяюча безцінна директива «До додатка до свідоцтва про базову загальну середню освіту заносяться усі предмети інваріантної та варіативної частини навчального плану основної школи» хоч і не змінила жодної літерки, та все-таки опинилася аж в пункті 5.16. розділу V. «Оформлення й видача документів про освіту».
І ось минає чергова «семирічка». Після Інструкцій в наказах Кременя і Вакарчука на світ з’являється щось зовсім нове, КВІТуче! Це вже ПОРЯДОК! Здавалося б, таке гучне слово, наповнене урочистим оптимізмом, справді все впорядкує… Але ж ні! Наказ № 762 від 14.07.2015, як, власне, і його подальші вдосконалювачі (№ 621 від 08.05.2019 та № 268 від 01.03.2021) жодного «додатко-предметного дороговказу» не містять, оскільки актуальний нині документ виявився доволі коротеньким і, звісно ж, малоінформативним щодо питання, яке нас так цікавить.
Отже, ще СІМ років тому до болю знайома норма канула в Лету. Від чого ж нам відштовхуватися? Можна розпочати зі згадки про річні оцінки 10-12 балів з усіх предметів, що їх отримувачі свідоцтва з відзнакою вивчали у дев’ятому класі. Як бачимо, акцент зроблено саме на останньому щаблі базової освіти. Слід зауважити, що в згаданій вище Інструкції процес визначення претендентів на «лаври» було описано дещо інакше, а отже, маємо додаткову підставу змінити підхід і зосередитися виключно на «дев’ятикласних» предметах під час формування переліку їх у додатку.
Звичайно, багато хто й досі послуговується саме тією «мантрою» про «всі предмети навчального плану», але в такому разі можна за аналогією застосовувати будь-яке твердження зі старої Інструкції. Нонсенс! До слова, в цьому калейдоскопі нормативних метаморфоз чимало інструктивних цікавинок «втратилося», але то вже інша історія…