Відносини між вчителями та учнями

Колеги, потребую допомоги по вирішенню такого питання. У нашій школі віднедавна працює молодий (30 р) інформатик. Спочатку він не міг знайти спільної мови з учнями , був дуже суворий щодо запізнення та поведінки на уроках. Був дуже пихатий…типу попередній вчитель нічого дітей не навчив, а тут я… А потім він дуже здружився з дітьми, які систематично порушують дисципліну на інших уроках, дозволяє постійно бути їм на перервах в кабінеті інформатики,грати в комп’ютерні ігри. Часто чую від дітей, що вчитель на уроці багато чого дозволяє учням те, що не дозволяють інші . ,ніякої дисципліни.І він став наче авторитетом для дітей, але тим самим вчитель підриває авторитет інших вчителів. Був такий випадок коли діти пожалілися інформатику на вчителя української мови, що та начебто їх ображає, то він сказав, що можна написати колективну заяву на ім’я директора. Уявляєте?! Що можна зробити в такій ситуації?Як можна цього вчителя поставити на місце? Відколи почалася ця дружба - почастішали різні конфліктні ситуації, діти стали не керовані.

1 Вподобання

За що покарати вчителя? За те, що він навчає дітей їхніх прав? Чо навчає як вчиняти правильно: якщо вчитель їх ображає, то не “кнопки підкладати”, а скарги офіційні писати? Ну цього слід навчати не лише дітей, а й багатьох дорослих.

3 Вподобання

А вчитель не ображав дітей, він просто хоче навчити дітей, а в них відсутнє бажання. Відколи появився цей герой- вчитель, почалися конфлікти у дітей з іншими вчителями. В нього пед.стажу 0, в нього навіть пед. освіти немає . , а навчає дітей писати скарги на інших вчителів з багаторічним досвідом роботи. То це педагогічно? Він би мав хоча б повідомити , що так і так. .вияснити ту ситуацію,яка склалася, а не робити те, що йому не потрібно.

Ситуація жах… Які іноді вчителі бувають… Ненавиджу наглих людей. Одне діло нахабні батьки, але коли колектив не згуртований через всяких зарозумілих зрадників, то взагалі глина.
Я особливо не знайома з правовими документами, щодо вирішення даної ситуації. Можу лише порадити, як би я вчинила.

За правилами безпеки роботи в комп’ютерному класі працювати за комп’ютером можна лише з дозволу вчителя не більше 20-30 хвилин. Тобто наче не порушується ніяких норм. Але з іншого боку, існує педагогічна етика й академічна доброчесність*. Вчитель зобов’язаний додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
Інформатик порушує перш за все освітню програму, так як за комп’ютером діти навіть не доробляють роботи з інформатики, а тупо граються в ігри. Можна сказати це перевищення службових обов’язків й користування у власних інтересах державного майна, яке має використовуватися лише для навчання й освіти. В період ковіду було правило, що усім учням суворо заборонено знаходитися в кабінеті, так як вчитель проводить дезінфекції та провітрювання. Зараз, напевно, це правило не використовується, але, якщо не помиляюся, завжди в школах було заборонено знаходитися в комп’ютерному класі на перерві, так як це місце підвищеної небезпеки.
Щодо дисципліни на уроках та правил поведінки учнів… Зараз нічого не можна зробити. Свідомі та адекватні вчителі ще намагаються боротися з порушниками дисципліни, та тепер пішла мода “не можна булити дітей, їм можна все, кричати або робити зауваження, повчати категорично не можна”. Тобто усі академічні, освітні правила поведінки для учнів – до дупи. Дітям можна на уроці пити, їсти, бігати по класі, спати, кричати. Це вже приходить в норму, на жаль. А коли вчитель ще це заохочує й цілує їм одне місце, щоб догодити дітям– повна анархія.
Людина, яка не працювала достатньо в школі, ніколи не зрозуміє, що таке “колектив який захищає й підтримує один одного”. І одразу ясно, що цей інформатик стукач й гнила людина, яка прикривається “у вас права, пишіть скаргу”.

У висновку, по-перше, звісно спочатку поговорити з інформатиком та спокійно пояснити усю його професійну некомпетентність, та що це таке, коли на тебе пишуть скаргу(якби на нього хоч раз написали, він би такі “поради” не роздавав) Але якщо він не прийме всерйоз це аргументоване прохання, тоді проблематично.

Коли б Ви є “сильною”, або маєте гарні відносини з впливовими особами в школі, то можете провести бесіду з інформатиком на рівні директор-завуч-вчитель. Поставити питання ребром: “або ви припиняєте підривати авторитет школи, налаштовувати дітей проти вчителів, та почнете привчати учнів до дисципліни, або ми з вами попрощаємося. Так як ви навіть не маєте педагогічної освіти**”.
Мені здається, якщо людина з першого разу не зрозуміє просте прохання вести себе більш педагогічно й людяно, то допоможе лише серйозне попередження від адміністрації (яка до речі не завжди допоможе й стане на бік правди).

Дуже співчуваю, але тут мало що поробиш. Сподіваюся у Вас налагодиться це питання. Сили й терпіння!

*Дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності; дотримуватися педагогічної етики;

**Особи, які здобули вищу, фахову передвищу чи професійну (професійно-технічну) освіту за іншою спеціальністю та яким не було присвоєно професійну кваліфікацію педагогічного працівника, можуть бути призначені на посаду педагогічного працівника строком на один рік.

1 Вподобання

Я звісно розумію Вашу думку, пані Галино, та повірте, більшість дітей зараз знають дуже добре свої права. Навіть занадто, що починають їх качати. І коли навіть вчитель йде проти колективу й налаштовує дітей проти –це підлість й розбрат. Інформатик міг сказати дітям, щоб спробували налагодити спільну мову, заспокоїти їх, щоб батьки поговорили з вчителем, чи сам класний керівник. Якщо вчитель нормальний, то він сам би підійшов до укр. мови й повідомив про невдоволення. Тим паче що означає “ображає”? Діти часто перебільшують. Для них “чого ти не зробив домашнє завдання?ти написав на 2 к/р” або “заспокойся, заховай бутерброд й не заважай іншим слухати урок” вже означає булінг й “плохая учілка”. Тим паче, коли діти побачили, що у вчителя інформатики можна ВСЕ, а у вчителя укр.мови треба вчитися й ще виконувати якісь там правила поведінки, наприклад. В даному випадку невідомо чим так “образив” учнів вчитель укр. мови. А колектив має один одного підтримувати й захищати, навіть коли інший випадково виявиться неправий. Це питання й людяності, й професійної компетентності.
Я так розумію, Ви або не працюєте в школі, або слава богу на Вас ніколи не писали скарги. Бо це дуже дуже неприємно й викликає неабиякі проблеми. Дорослі, до речі, теж вміють писати заяви й скарги, й вельми добре вміють. Перш ніж бігти й строчити анонімки в міністерство або директору, спочатку треба спокійно вияснити усі питання з вчителем. Не з міністерством, не з директором, ні навіть з класним керівником, а з вчителем. А не за спиною свої права качати й роздувати з мухи слона у вигляді скарг. А потім директор, навіть не розібравшись, відчитує можливо невинну людину, яка не в курсі справи взагалі.
Тому тут не все так однозначно, щоб поспішати з висновками.

1 Вподобання

Дуже дякую Вам за підтримку.Ви все зрозуміли саме так, як є. Але ,мабуть, цю ситуацію неможливо вирішити, нажаль. Директор не на своєму місці і ні в що не виникає, а з інформатиком у гарних відносинах, з дітьми за пані-братці. В школі взагалі дисципліни немає. ,ніхто нікого не боїться. Але так було не завжди, а саме з приходом нового директора з її вчителям. Її часто немає в школі, ніяких проблем не вирішує…їй взагалі все байдуже., вона на уроки свої ходить на 15 хвилин.і її вчителі роблять так само. Таке чудо прийшло до нас з малокомплектної школи , яку закрили. З такими порядками не довго закрити і нас. Але на язик …сама,сама краща. Це дуже морально виснажує., немає сили дивитися на цей безлад.

Був диктант і вчитель спеціально пропустив одне речення, а діти навіть його написали. І ті ,що навчаються на 4 бали , написали диктант на 12. Вчителька сказала, що списали. Але діти відреагували дуже агресивно і почалось…

Так, це дуже прикро. Тримайтеся. Чудово розумію. Я іноді теж дуже боляче реагую на несправедливість в освіті. У моєї знайомої теж саме, що й у Вашій школі. Одна блатна програла ще перший етап конкурсу, але у фіналі прорвалася на директора. За освіту й дисципліну їй глибоко начхати, специфіку роботи вчителя їй не відомо. А вот довбати, кричати й красти гуманітарку з грошима, що за рік війни купила квартиру й машину, це вона може. Її посіпаки завучі лише налаштовують проти вчителів, дітям і батькам цілують усе, дозволяють усе, годять усім, принижуючи педагогів. Діти нагліють, бо знають лише свої права, а обов’язки забувають, батьки тільки нападають без розбору, бо у них" діти золоті ", а вчитель поганий, адміністрація не заступиться.
Ти паче у Вас інформатик протеже директора. Тепер зрозуміло, як він влаштувався без педосвіти. В даному випадку, нічого не подієш. Обходити гострі кути хіба що.
Мені дуже шкода вашого вчителя української. Хотіла по справедливості, щоб було академічно доброчесно, а у висновку загнобили, що знижує оцінки й придовбується. Знають, що їх спіймали та нападають.
Тому намагайтеся менше звертати увагу й бережіть своїх нерви, бо всяких…хм… вистачає, а соцзахисту вчителів на даний час немає ніякого.

2 Вподобання

Прикро, що все так. Дякую Вам!

1 Вподобання

Я відповіла лише на написане. Автор посту сам написав, що діти жалілись на вчителя української, який їх ображав. А те, що вчителі вміють ображати дітей - факт. Якщо, вчитель інформатики порадив їм звернутись з письмовою скаргою, то це абсолютно адекватна відповідь вчителя. А що, по Вашому, він міг їм порадити?

1 Вподобання

Звісно, Ви праві, що за законом діти й батьки мають право написати скаргу. Бувають вчителі ображають й за дітей треба вступитися. Та тут стає питання більше людяності й справедливості.
Якщо Ви не проти, то розберемо детальніше:
Вище пані авторка написала, що конфлікт став через те, що вчитель укр.мови повністю справедливо помітила академічну недоброчесніть(списування) у двієшників. Тобто лише сказала, що 12 за списування у них не буде. Дискваліфікація роботи чи анулювання оцінки,-як завгодно. Діти на те й діти, образилися на принципову вчительку, яка лише заставляє їх вчитися чесно. Вони хотіли схитрити, а не вийшло. Ми усієї ситуації не можемо знати, хто кому, що сказав. Може діти почали кричати, що це несправедливо, “яке ви маєте право”–бо спіймали їх на гарячому. Вчителька звісно могла теж сказати: “вот ти не вчишся.Двійки отримуєш за диктанти.а тут 12 і ще й списано.”. Звичайно слово за слово і міг розгорітися невеликий конфлікт. І як завжди вчитель виходить винний, бо занижує оцінку й придирається до учнів. Ображає їх.
Якби вчителька їх била, або лаяла дітей, або принижувала, тоді звісно скарга і ТО після того, як батьки особисто адекватно поговорять з вчителем та вияснять в чому справа такої неповаги.
Вчитель інформатики без розбору ситуації порадив писати скаргу. Чим підставив, чи можна сказати здав на скандал свою колегу укр.мову. Наче й порадив, але порада недоцільна. Тут питання морального й етичного характеру, співрозуміння та колективної підтримки.
Тим паче, коли поганий директор, то горе у школі. Він ніколи не заступиться,справедливо не розбереться, а змішає з брудом вчителя, буде годити учням й батькам. Скажуть “ну і що, що списали.Ви вчитель погано навчили. Поставте їм 12. Нам не треба незадоволені учні”.
Гарний вчитель, на мою особисту думку, вчинив би як:
Заспокоїв би дітей, щоб вони на емоціях та злобі не наробили дурниць.
Розпитав б детально про кожне слово й дію укр.мови.
По ситуації запропонував учням подружитися/помиритися з укр.мовою й не перебільшувати.
Порадив б розповісти класному керівнику цю ситуацію. Хай би він допоміг вирішити це питання.
А сам б пішов до укр.мови й попередив про “бунт на кораблі”, і хай би вона знала, а не за її спиною кості обмивали. Можливо вона навіть не здогадувалася, що так “образила” учнів. Вона б вела себе більш обережно з засторогою до дітей. Може вона дійсно помилилася та виправила б свою помилку тихо й без скандалу. А скаргою тільки роздувати з мухи слона.

Якщо дозволите, розкажу Вам схожу історію, дуже смішну.
У моєї гарної знайомої недавно в школі була схожа ситуація.
5 клас. Приїхав з-за кордону учень. Усі дистанційні роботи він писав на 11-12. А в класі звісно немає калькулятора й мами з телефоном, то одні 2-5. Математик очевидно спочатку запитав “ти чогось не розумієш? Допомогти тобі розібратися?”. Він відповів різко: “Не треба. Я з мамою вдома поговорю”. Вдома онлайн-тест знову написав на 12.
На наступну контрольну вже в класі отримав 2. І вчитель вже запитав :" Іване, в чому справа? Тобі мама вдома тести пише? Чи ти на калькуляторі вдома рахуєш? Чого ти в класі такі ж завдання не можеш вирішити?". І почалося…
На наступний день приходить математик на роботу й викликає його директор на розбір, бо поступила скарга від мами, що вчитель математики булить й ображає учня при всьому класі.
Для тих, хто не зрозумів, що це за брєд, то булінг це слова педагога “тобі мама вдома робить?”. Тобто математик при всіх інших учнях принизив дитину, що за нього задачки мама вирішує. Це навіть смішно😁Мама зрозуміла, що її спалили, не вдалося надурити учілку, й вирішила перша напасти скаргою. Хоча за законом діти теж мають нести відповідальність за академічну доброчесність в освіті.
Висновок: вчитель запідозрив у академічній недоброчесності, але немає права нічого говорити дитині, бо це булінг. Став оцінки усі як є. Мама не прийде до предметника розбиратися чого такі оцінки чи яка поведінка на уроці, вона піде до директора чи в міністерство зі скаргою. Бо вони ж звісно краще знають, чого її дитина має такі оцінки, а не вчитель-предметник.

Ще одна ситуації з цим 5 класом.
Вирішують рівняння, задачі різні, а учні погано розуміють. І тут вчитель сказав таку фразу, щоб підбадьорити учнів: " Дітки, це зовсім легко. Ви впораєтеся. Це ж вам не інтеграли." Питання. В чому помилився вчитель?))
Уже на перерві діти побігли до завуча і кричать “Вчитель на уроці матюкається! Вчитель на уроці матюкається!”. Завуч в шоці запитує як. Діти “каже інтєгали. Нас обізвали інтєгалами”.
Завуч посміявся звісно, але вчитель математики був глибоко здивований. Йому було неприємно, що діти, наче янголятка, пішли одразу після уроку стучати завучу, що він “матюкається” інтегралами. Запитали б, що то таке, загуглили, але ні. Скаржитися йдуть.

До чого я це веду? Ситуації різні. Діти різні. Зі зла чи ні, вони можуть напутати, перекрутити чи недорозуміти. Бувають злі некомпетентні вчителі, але це не привід розголошувати проблему на загал, перш ніж поговорити тет-а-тет й чітко розібратися хто винен. Скарга вже в останній момент, коли ні батьки, ні класний керівник, ніхто не може впоратися з проблемою, яка повторюється.
Хоча бігати строчити заяви, як кгб, на мою думку, то жах. Особисто я проти цього совкового методу. Там може бути дуже багато наклепу й неправди. Ніхто ж розбиратися чесно не буде. Нам треба цього позбуватися, а не заохочувати. А конфлікти й складнощі вирішувати конструктивним діалогом з адекватними аргументами, а не скандалами й криками.
Хоча поки в Україні не буде нормального соціального захисту вчителя,–педагог немає права ні на що: ні на свою думку, ні на свободу дії.
Тому, я приймаю та розумію Ваш світогляд на цю ситуацію, але й не відкидаю інших можливих варіантів розвитку подій. Сподіваюся, Ви зрозумієте мої міркування.
Дякую, що дочитали до кінця☺️

3 Вподобання

Ще раз Вам дякую! Все було так, як Ви й написали!

1 Вподобання

Прошу☺️Просто ця проблема широко поширена в Україні. Тому не складно було розібратися. Настав культ “батьків” та мода на “булять дітей”, а на мобінг та справедливість в освіті усім начхати.
Сподіваємося, що пан Лісовий все таки з часом змінить відношення суспільства до навчання та педагогів, а адміністрації шкіл будуть справедливі та компетентні, бо так довго продовжуватися не може.

1 Вподобання

Ви ж самі розповіли, що врешті в ситуації розібрались. Так само б розібрались, якби діти написали скаргу на вчителя української директору. Директор зустрівся б з класом в присутності класного керівника і вчителя. Вчитель-інформатики, як я розумію, не класний керівник, тож не міг порадити учням “не перебільшувати”. Він не був свідком ситуації, йому просто поскаржились на образу. А те, що інформатик дозволяє дітям грати на комп’ютері, як на мене, взагалі не справа “обіженки”. Діти чвсто навчаються в комп’ютерних школах, і вміють значно більше того, що вивчають на уроці. Тож якщо, учень здав вчителю тему, цілком логічно, що вчитель дозволяє йому тихенько гратись, і не заважати іншим. У нас була вчителька зарубіжки, яка перед вивченням якогось твору, запитувала в дітей хто прочитав. Далі, опитувала тих, хто підняв руку, виставляла оцінки, і відпускала. Але це значно гірший варіант ніж грати на комп’ютері, бо діти, які під час уроків десь ходять - не найкраще для вчителя, який за нього відповідає. І ще, вчитель з першого Вашогу прикладу дійсно був не правий, коли при всіх згадав про маму. Ви розумієте, що після цього його однокласники почнуть дразнити до закінчення школи. Вчитель мав поговорити з учнем особисто, а найкраще викликати маму, і поговорити втрьох

При умові, якщо директор адекватний, то розібралися б. А так це тупо наклеп й звинувачення ображених дітлахів.
Вчитель на то й вчитель, що елементарно пояснює дітям, що в складних життєвих ситуаціях не бігти під юбку мами чи директора ябіднічати, а розібратися, логічно подумати й не перебільшувати, слідкувати за емоціями, ти паче що там вчитель правий і поставив ЗАСЛУЖЕНУ 2 за диктант. Вчитель то правий був, то навіщо офіційна скарга, щоб директор влазив у таку дрібницю, якщо можна вирішити усе діалогом???
Те що інформатик дає гратися на комп’ютері дітям під час уроку після лабораторної немає нічого поганого. Але є поняття, коли можна, а коли ні. Під час перерви, коли діти по санітарним нормам мають відпочивати від екранів і не знаходитися в приміщенні комп’ютерного класу. Діти хочуть гратися, значить їм можна усе? Вони захочуть п#рнух# увімкнути, бо у них же є бажання та комп’ютер. Теж можна? Є різниця між погратися, попрацювати під час уроку на комп’ютері, а є коли йде поняття “вседозволеності” та панібратства. Автор мав на увазі це. Коли йде перебір з “можна”.

Відпускати звісно вчитель зарубіжної немає права. Хоча, якби ввели таку систему для старшокласників, більшість би її підтримали. Здали роботи–пішли відпочивати, а не просто тупо втикати в класі. Ну це особисто моя думка, з ряду фантастики напевно.

З моєї першої розповіді. Питання булінгу тоді до кого? Якщо діти дразнять учня за те, що йому мама пише контрольні? Це хто винуватий? Мама, яка зробила ведмежу послугу й нагло підставляла дитину? Чи учні, яких батьки не виховали не насміхатися зі своїх однолітків і яким має бути пофіг на інших, окрім себе? Виходить, це діти булили б, а не вчитель. До того, я Вас прошу. 80% списують вдома з мамками, няньками, репетиторами усі тести та контрольні. Усі чудово в класі знають рівень знань один одного. Діти не дурні, коли бачать, що в класі у нього 2, а вдома 12. Тому ніхто не сміявся б ніколи, бо майже у кожного рило в пуху. І перекручувати яка бідна нещасна забулена дитина-то перебір й відверта тупість. Тим паче той учень сам розповідав однокласникам, що на калькуляторі вдома порішав з мамою, може дати їм відповіді. Не приховує це взагалі. І ніяких емоції типу сорому чи приниження від запитання математика він не відчув аж ніяк.
Це скоріше маму забулили й образили, бо вона старається вдома на калькуляторі тести писати, а вчитель такий поганий все зрозумів та не вдалося обманути. Так старалася перехитрити учілку, а все даремно.

Якщо дитина цілий рік була закордоном, списувала усі роботи, на зуми не виходила, а коли приїхала за місяць до кінця навчального року й пише на 2, то що тоді ставити вчителю? Коли вчитель пропонував допомогу індивідуально у вигляді додаткових пояснень, тихо запитував сам на сам що не зрозуміло багато разів- дитина різко відмовлялася від допомоги, грубила. Тому учню взагалі було по барабану, що вчитель йому там каже. Маму кликав в школу, щоб вияснити це питання, та мама ігнорила усі дзвінки й прохання прийти до школи. Педагог розумів, що буде скандал, бо вдома дитина “отлічнік”, а в школі двієчник. І у висновку, маємо усім “справедливу” скаргу. Бо вище маминої гордості співпрацювати з вчителем, а 12 балів намалюй.

Звинувачувати педагога, бо дитина ігнорить навчання на уроках, бешкетує, не слухає, пише на 2? Вчитель, який запитав в чому проблема, як вирішити і чому він не навчається,-це злочин? Якби це був одиничних випадок, але систематичний. Терпіння до списування теж не безмежне.
То що з педагога можна робити дурня й обманювати вже цілий рік? Вчитель це клоун чи прислуга? Якщо навіть мама плювала на дитину та її освіту.

Я не розумію звідки зараз взялося це поняття, що діти УСІ такі бідні й нещасні. Усі їх ображають. Всезагальна істерія якась.(Не беручи до уваги реальний булінг)
В більшості випадків він надуманий. Може тому що мами налаштовують своїх дітей проти школи, привчають до списування, бо самі колись отримували погані оцінки і тепер у них дитячі травми та комплекси. Такі усі " нєжні мамині царапинки". Вчитель скаже “припиніть розмови на уроці”– кричить та затикає роти діткам. Педагог перевіряє дз – стерва валить дітей та завалює домашками. Предметник не дає списати й ставить чесний бал– булить та занижує оцінки. Ставить низькі оцінки– ну не зацікавив же дитину навчатися, погано пояснює. Звідки ці всі кліше, наклепи та стереотипи? Звісно легше всього сказати, що вчитель поганий, злий, булить, погано пояснює, аніж визнати, що дитина лінива, безвідповідальна, бешкетує, а батькам пофіг на дитя.
Навчання це перш за все серйозна відповідальність. І не тільки вчителя.
А й батьків, бо вони відповідальні за дитину. І на учневі лежить частина відповідальності за уроки, дз, контрольні, самоосвіту. Існує поняття академічної доброчесності, правил поведінки, обов’язків учня. Але вони знають лише права. І коли дитина забиває болт на свою освіту, батьки не цікавляться, але оцінку подавай, то що робити? Далі цілувати дупки й жаліти, які усі бідні нещасні? Бісить, коли перекручують та роблять винним у всіх гріхах світу саме вчителя. Треба трохи зняти суспільству рожеві окуляри та зрозуміти усі проблеми освіти з різних сторін. І виявиться, що зазвичай винен далеко не вчитель.

2 Вподобання

Вчитель не те, що дозволяє дітям грати в ігри на уроках…, а збирає усіх дітей (друзів своїх) з інших класів на ігри і це все під час уроку. Це ті діти ,котрі не хочуть сидіти на уроках , вони підходять до інформатика і кажуть щоб він їх відпросив з інших уроків, придумавши ,що вони будуть йому щось допомагати. Про що ви пишете, яка “обіженка”? Та в нього розуму , як в тих дітей! А розмова у них на одному рівні…можуть і поматюкатися і насіння полускати на уроці. До цього діти були зовсім інші. Він дуже погано впливає на цих дітей…Вже їм і класний керівник не подобається, хочуть цього інформатика. А для чого? Та щоб робити , що захочуть! Дуже шкода дивитися на це все!

1 Вподобання