Справді дуже часто виникають ситуації, коли вчитель приходить до школи після перехресного вступу або випадки коли є вища освіта, але в диплом не педагогічний.
З однієї сторони маємо диплом вчителя, іншої дуже складно говорити про належний рівень фахової підготовки такого педагога.
Можливо і добре буде, щоб МОНУ ввело мінімальну кількість годин фахової підготовки для того щоб директор при прийнятті такої людини на посаду мав певні орієнтири.
Якщо ОПП за двома предметами, то 500 годин (диплом бакалавра і диплом магістра) за основним предметом і 375 за додатковим предметом (диплом бакалавра і диплом магістра)
Претендування на навантаження буде відбуватися за таким порядком:
-
Особи з повною педагогічною освітою (диплом бакалавра і диплом магістра за однаковою основною спеціальністю/напрямком). Якщо ОПП подвійна то відповідно до предметів у ОПП бакалавра чи магістра (При наявності не менше 600 годин дисциплін додаткової спеціальності у двох дипломах відповідно); Предмети прикладного спрямування сюди не враховуються.
-
Особи, які мають вищу освіту, рівень фахової підготовки не менше 500 годин предметів, які відносяться до відповідної науки.
Предмети прикладного спрямування сюди не враховуються. -
Особи, які мають вищу освіту, рівень фахової підготовки не менше 375 годин;
Предмети прикладного спрямування сюди не враховуються. -
Педагогічні працівники, які вивчали відповідні предмети у ВНЗ;
-
Інші.
Стосовно предметів прикладного спрямування.
Наприклад є потреба вирахувати кількість годин для викладання інформатики, а вчитель сам математик.
Не враховуємо!
Використання комп’ютерних технологій на уроках математики;
Он-лайн засоби при організації дистанційного навчання на уроках математики;
Використання засобів Інтернету під час організації навчання з математики.
Враховуємо!
Засоби оброки інформації
Цифрові пристрої опрацювання даних
ІКТ під час організації навчального процесу
Якщо людина має декілька дипломів їй повинні враховувати кількість годин разом беручи до уваги всі дипломи. Це буде чесно і демократично.
На перший погляд це виглядає дивакувато, але повірте необхідній у такій регулюючій документації є.
Вчитель за диипломом прикладник математик, відпрацював 23 роки, прийшла до школи вискочка, яка перебігла з хімфаху на матфах і заявила що директор має від того вчителя забрати години і дати їй.
Директор цього не зробив, адже людина була прийнята на 18 годин і директор без її згоди не може забрати години, але нажаль такі ситуації не поодинокі.
І за одно ВНЗ будуть дивитися, кого приймати вчитися.
Це тільки проблеми з фахом, але є ще проблеми з педагогікою, психологією і методикою.
Наприклад економіст перейшов з економічного, 4 курс на математику 5 курс.
Там навіть не має педагогіки і психології вищої школи щоб за щось зачепитися.
Запитання до експертів? Що ви думаєте на рахунок таких пропозицій?