Вступ 2023 за зно минулих років, академічна різниця в універі

Склала ЗНО ще у 2020 році, чи можу я використовувати тільки сертифікат ЗНО 2020 року при вступі? Чи потрібно мені реєструватися десь, щоб потім подати документи до універу? Бо якщо я вже складала ЗНО, то кабінет у мене повинен бути?
І ще питання щодо перенесення оцінок. Чи можливо вступити одразу на 2-й курс з академічною різницею, якщо в Польщі я 1-й курс вже закінчила? Що взагалі для цього потрібно? Як це відбувається в умовах онлайн вступу?

  1. ЗНО 2020 року використовувати можна (читайте умови вступу)
    https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/vstup-2023/15.03.2023/Nakaz.MON.276.vid.15-03-2023-yustovanyy.pdf
  1. який кабінет? вступника? він діє лише на час вступної кампанії, тому минулорічний закритий.
  2. вступ на ІІ курс можливий лише на базі вже отриманого диплому (наприклад коледжу). А вам слід взнати у виші, куди Ви хочете про можливість переведення з іноземного вишу.
    Просто цікаво: чому так багато тих, хто хоче перевестись з іноземних вишів в українські?

Дякую за відповідь, але чи потрібно мені зараз десь реєструватися, щоб потім мати змогу подати документи до універу? Бо зараз реєстрація на нмт, але я його не збираюсь писати, тому невпевнена, що зараз робити…
Щодо того, чому так багато людей переводиться з іноземних в українські виші, за всіх не відповім, але у мене причина в ціні навчання. На жаль, мій універ підняв її вдвічі, і можливості далі там навчатися у мене більше немає. Претензій до навчання закордоном, а точніше в Польщі, у мене зовсім немає.

Якщо збираєтесь використовувати ЗНО 2020 року, то зараз ніде реєструватись не треба. Реєстрація кабінетів для вступу буде на раніше 1 липня (подивіться в умовах, за посиланням, там має бути дата)

А Ви не пробували перевестись у інший ВНЗ Польщі? Мені здається, буде менше мороки, ніж в Україні. Сумніваюсь, що Ви тут вступите на 2 курс.

Якби фінансова ситуація дозволяла, я би так і зробила, але на жаль. А чому не вдасться одразу на 2-й курс вступити? Я навчалася на англійській філології, тут теж збираюся на цю ж спеціальність, академічна різниця не надто велика наче… А що Ви думаєте з цього приводу?

Насправді величезна академрізниця. Навіть при переході з одного українського ВНЗ до іншого вона велика, деканати крутять носом. У Польщі не вчать історію України, історію укр. культури та купу інших предметів, там навіть назва предметів може не співпадати. Не знаю випадків, щоб таке переведення погоджували, якщо це не партнерський універ, бо це фактично перестрибування усієї навчальної програми за рік і здача її екстерном. Ще й державна форма навчання не світить, а це по ціні вийде те саме, що вчитись в Польщі.
Можете, звісно, поцікавитись щодо переведення у різних шарагах по типу МЕГУ Дем’янчука - там за гроші зроблять навіть червоний диплом + діють махінації з тими, хто завалює ЗНО, методом вступу у партнерський ВНЗ і подальшого переведення.

Насправді не в курсі, як це все відбувається у нас, а ще думала на заочку, бо так дешевше, але якщо так, то доведеться з першого курсу, що ж уже зробиш…
Дякую за роз’яснення

Можете просто написати лист до 3-5 вузів, у них на сайтах є офіційні контакти, а тоді будете бачити відповідь та від неї відштовхуватись.
Заочка з іноземної філології - це взагалі не освіта, якщо чесно. Толку від такої освіти взагалі не буде, якщо Ви не знаєте мову на розмовному рівні. Якщо хочете стати хорошим філологом, то заочка - не Ваш варіант. До того ж, навчання на факультеті іноземних мов - одне з найдорожчих (після права і медицини), і різниця в ціні між заочкою і денною насправді не дуже помітна по більшості університетів, які я аналізувала. Найкраще було б вступити на денну форму на бюджет, але за умови, що середній бал ЗНО не нижче 175-190 (якщо аналізувати прохідні по нормальних університетах).
Якщо дійсно диплом потрібен для галочки, то все ж напишіть в МЕГУ. Там дуже лояльне ставлення до студентів, і вони можуть що завгодно зробити, щоб зробити переведення з іноземного ВНЗ.

1 Вподобання

Коли Ви і Ваш син закінчували ВНЗ?

http://conf.vntu.edu.ua/humed/2006/txt/06glpfnp.htm
Стаття за 2001 рік, яка підтверджує, що це був обов’язковий предмет у ВНЗ

Можете ознайомитись, стаття за 2009 рік. ВНЗ самовільно вилучали історію України з начитки, але коли я навчалась, то в нас вона була, а також була в інших ВНЗ, де вчились мої однокласники та друзі, бо ми обговорювали, хто що вчить.

Стаття, яка підтверджує, що це був обов’язковий предмет до 2014 року.

Стаття, яка підтверджує, що предмет вилучили з обов’язкових дисциплін та дали ВНЗ автономію у створенні програми. Що це значить? Що дисципліни, які були обов’язковими, все одно залишились в програмі у більшості ВНЗ, тому що не так просто відібрати в частини викладачів їхній хліб.
Якщо загуглити ВНЗ по тегу “обов’язкові предмети”, то вибиває багато сайтів, де історія, укр.мова за проф.спрям. та багато подібного досі є в програмі бакалаврату за вибором самого навчального закладу, тобто сам університет визначив їхню обов’язковість.
Гугл також знаходить підручник історії для студентів, багато видань, в т.ч. “для студентів медичних спеціальностей”.

Тобто по факту воно не обов’язкове з 2014 (я здавала сесію з історії ще раніше), але все одно вивчається в більшості навчальних закладів.
Мовчу вже про відмінності інших дисциплін європейської та української освіти, де зовсім інша назва і кредити. Бачила недавно диплом бакалавра польського ВНЗ, друг отримав там третю вищу та вихвалявся, то це зовсім не те, що вчать у нас. Ні про яке перезарахування кредитів чи перенесення оцінки не може бути і мови, бо воно все перезараховується у випадку тієї ж назви дисципліни і тієї ж кількості кредитів. Яка ймовірність того, що на 1 курсі в Польщі викладали ті ж дисципліни, що в Україні, щоб була аналогічна назва і кількість кредитів?

Тут раніше Мастертобе (нік такий) писала, що
при перепоступанні на іншу освіту на 3 курс здавала академрізницю 30 чи 40 предметів, але поступала ж то вона з закінченою українською освітою, а не з закінченим 1 курсом польського ВНЗ.

син - в грудні 2022 року закінчив магістратуру, я в 1998

ось Вам розклад пар у І курсу: Розклад

Ви могли не вивчати історію, бо почали вчились ще на початку 90-х, коли Україна відходила від совка, хоча стаття, яку я скинула вище, вказує на те, що і в 90-х історію викладали. Можливо, тоді ще не було закону про обов’язковість. А ось син дійсно міг не вивчати, бо з 2014 року відмінили такий предмет як обов’язковий (як і філософію, охорону праці і т.д.), але ж їх досі вивчають на вибір самих університетів.
Автор вказав, що вивчав англійську філологію в Польщі. Я думаю, що відмінність в програмі суттєва, це ж інша країна, ще й ЄС.

Хочу ще розказати одну історію з життя, щойно згадала. Моя одногрупниця поїхала в Францію за програмою типу ворк ен тревел, що працюєш в сім’ї нянькою і вчиш мову. Коли вона вже вивчила мову на С1, то зробила студентську візу і поступила там у Сорбону на іноземну філологію - французько-англійський переклад з додатковим польсько-російсько-українським. І вона каже, що система освіти зооовсім не така, як у нас. Нема ніякої 100-бальної шкали, є якась 20-бальна, де вже 12 балів - це гарна оцінка. Сама вона вчиться на 18-20, входить в перелік кращих студентів спеціальності, і всі там шоковані, як українка вчиться краще, ніж французи та інші європейці. Каже, що вимоги не такі суворі, як у нас, зовсім інша побудова системи навчання і мотивації студента, а також оцінювання знань. Я була шокована цією історією про топовий виш Франції, бо ж маю друзів, які на ін-язі вчились в Шеві чи Могилянці, то вони геть ночами не спали і зубрили. Ще одногрупниця пожартувала, що якщо когось з її групи перекинути в український університет, то в тієї особи здасть психіка від навантаження. :woman_shrugging:

Хто зна. Бо я читала статтю (навряд чи зараз знайду, щоб скинути посилання), де навпаки говорилось, що іноземні викладачі зробили висновок, що наша гуманітарна освіта значно гірша ніж у них, і нашим дітям там важко вчитись. Точні науки так у нас мов гарно викладаються, і наші діти знають її значно краще своїх ровесників за кордоном. А ось через інший підхід в гуманітарних, де в наших школах література восновном пов’язана із запам’ятовуванням, а в них із грунтовним аналізом, психологічним розбором, власними варіантами розвитку герої тощо, наші діти відстають. Але, звісно це стаття, я такого аналізу зробити не можу

1 Вподобання

Можливо, вони зробили висновок саме з того, що у них у ВНЗ вивчаються більше дисципліни спеціальності, а у нас - “любе-голубе”.
Зі свого життя можу розказати, що я на соціальній педагогіці вчила скульптуру, живопис, композицію, всякі шиття іграшок, вишивку, навіть сценарну майстерність соціального педагога, бо цей весь хлам нам сам ВНЗ напхав у програму. Все те саме вивчали однокурсники, які отримували освіту трудовика та вчителя образотворчого мистецтва, але це хоча б відносилось до їхньої спеціальності. Підозрюю, що ЄС таким борщовим набором не похизується :grin::grin::grin: