Навчальні тижні

Добрий день, дорогі колеги!
У мене досить важливе, а головне, щорічне запитання: скільки робочих тижнів ми маємо викладати навчальні предмети?!
Зараз поясню, що саме маю на увазі…

Згідно ЗУ “Про освіту” навчальний рік триває 175 навчальних днів (не враховую поки поправки у зв’язку з воєнним станом і тимчасову відміну цієї вимоги)…

Рахую так: 175днів/5 (днів тижня)=35 навчальних тижнів…
І так щороку…їх завжди 35!!! То додаємо дні додаткові, то ущільняємо, але все ж при плануванні завжди виходимо на 35 тижнів!!!

Тепер відкриваю навчальні програми, до прикладу, англійська 5 клас НУШ (Редько)…про кількість годин взагалі ні слова, але знаходжу розробку пілотного календарного планування (Full Blast, Мітчел)…а там…119уроків ?!

Рахую: 119уроків/ 3,5год на тиждень = 34 тижні ?!
Що не так?!
Як тепер планувати календарні ?!

Як Ви їх плануєте, коли маєте 1 год., 2 год чи так далі…на тиждень?

Задаю таке питання, так як обіймаю посаду заступника директора і це питання мені задасть кожен з моїх вчителів!
Поділіться досвідом, будь ласка!

Дякую :wink:

Конкретно в цьому випадку робіть так: 3,5*35=122,5. Тобто, при плануванні берете 122 або 123 год. Якщо ще є предмет на 3,5 год у 5 класі, то з одного можна 122, з другого - 123.
При плануванні кількість годин з кожного предмета множте на 35 і буде вам щастя)

Ваше запитання не таке просте, як може видаватися на перший погляд. Відповідь пана Володимира цілком охоплює традиційний підхід до планування, АЛЕ Ви наводите приклади, які стосуються 5 класу НУШ. І це вже дещо інша історія.

Отже…

Це не навчальна програма, як Ви її назвали, а МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА. Модельні навчальні програми НЕ МОЖУТЬ містити інформацію про кількість годин, саме тому тут “про кількість годин взагалі ні слова”.

Ваш заклад самостійно визначить кількість годин для викладання англійської мови, що, власне, буде відображено в навчальному плані освітньої програми. Це може бути як рекомендована кількість (3,5), так і 4, 3, 2,5 і навіть 5 годин.

На основі модельної навчальної програми Ваші вчителі самостійно (або у співпраці з колегами з інших закладів) складають навчальну програму. І от у цій програмі вже має бути прописана кількість годин на вивчення кожної теми.

Якщо “позичаєте” чужу навчальну програму, все ж раджу її відредагувати і затвердити на засіданні педагогічної ради.

Усі знайдені в інтернеті розробки планування - то взагалі не показник. Календарно-тематичне планування вчитель розробляє ДЛЯ СВОЇХ потреб. Отже, використання чужого також потребує певного втручання, щоб підлаштувати під свої умови.

Тепер про 3,5 * 35 = 122,5 (122 або 123). Цей ідеальний показник досягається лише за умови, якщо у розкладі оті 0,5 упродовж року через тиждень.

Якщо ж обрано варіант “3 у першому семестрі / 4 у другому”, то
3 * 16 = 48 (плюс-мінус, оскільки різне буває)
4 * 19 = 76 (плюс-мінус, оскільки різне буває)
48 + 56 = 124 (і це чудово, бо навіть є додаткова година).

Якщо ж обрано варіант “4 у першому семестрі / 3 у другому”, то

4 * 16 = 64 (плюс-мінус, оскільки різне буває)
3 * 19 = 57 (плюс-мінус, оскільки різне буває)
48 + 56 = 121 (і це теж не страшно, бо об’єктивно).

Ооо, це взагалі не таке просте питання, тому і вирішила його поставити саме тут….

Дякую за докладні коментарі, мене просто збентежила саме ось така ситуація…
Чому у пілотному календарному плануванні видавництва, яке випустило весь методичний комплект цього автора, кількість годин 119???
І, коли поділити, 119 годин на 3,5 на тиждень (саме такий варіант пропонував цей авторський колектив) = 34 навчальних тижні?!

Я то розумію і щороку робимо множенням на 35 і отримуємо те, що треба, але ж…звідки ж цифра 34 ?!

Крім того, МОН на наступний навч.рік оголосило тривалість року з 1 вересня і аж до 30 червня, але д скасувало норму 175навчальних днів…

Тож, як правильно, як і раніше множити на 35 ?!

А щодо 122 і 123, то у нас в цьому році взагалі вийшов «треш»…у І семестрі тижнів було 15 (а години у початківців читання і мови- 3 і 4), а наступного семестру - 20 тижнів, а навпаки 4/3, тому ми такого накуралЄсілі, що тепер сама в шоці((((

А якщо виставити половинку в перший семестр, то як писати: після І семестр, Річна ?! Просто ми так ніколи не робили (коли конкретно 0,5 години на тиждень)

Дякую))

І ще, щодо того, що заклад освіти перерозподіляє години своєї освітньої програми для 5 класу, я знаю, тому плануємо на англійську взагалі використати 4 години на тиждень.

Питання в тому, чи при складанні КТП керуватись формулою: 4 год*35 тижнів= 140 уроків ?!

Чомусь зацікавило, чому у пілотному КТП 34 тижні ?!

І ще, у першому класі НУШ теж вже чотири роки рахуємо і викладаємо 35 тижнів, а там взагалі щось мова така була, щодо додаткових канікул….
Ми цього ніколи не робили, у нас всі класи розраховані на 35 тижнів.
Чи правильно це?!

1 Симпатія

Багатенько різних питань. :grinning_face_with_smiling_eyes: Почнемо з кінця.

Якщо виділяєте на англійську 4 год., то в календарному плануванні справді буде 4*35=140.

“Чуже” КТП - пілотне, пасажирське чи стюардесине - це чуже КТП. Це не показник, не не орієнтир. У Вас своя структура навчального року, тому Вас не має цікавити, чому в тому плануванні стільки годин.

Додаткових канікул у 1-му класі вже кілька років немає, принаймні, у нас не було.

Орієнтуватися на 35 тижнів - це правильно. Інша справа, що під час воєнного стану в структуру навчального року можуть бути внесені зміни. А от що конкретно нас чекає в 2022-2023 навчальному - ще дізнаємося.

Якщо на предмет (курс) виділено 0,5 год. і він викладається в першому семестрі, то, звичайно, річна виставляється після колонок “І семестр” і “Скоригована”. Виставити річну за такий предмет можна як одразу, так і потім, наприкінці навчального року. У цьому випадку річні оцінки збігатимуться з семестровими (або скоригованими семестровими).

2 Симпатії

Оце вже ДЯКУЮ-ПРЕДЯКУЮ )))
Працюємо в штатному режимі :wink:
:slight_smile: