Скорочення вчителів початкових класів

В гімназії через малу чисельність учнів створюють два класи-комплекти. Треба звільнити 2 вчителі з тьох. Всі троє мають однакову категорію. Чи потрібно директору створювати комісію, чи він самостійно може вирішити, кого залишити? Профкому немає. Хочуть піти найпростішим шляхом: залишити того, у кого найбільший стаж у даній школі, але як тоді бути з кваліфікацією і продуктивністю?

першочергове право а залишення на роботі при вивільненні працівників у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці відповідно до статті 42 Кодексу законів про працю Кодекс законів про працю Ук... | від 10.12.1971 № 322-VIII

Особисто стикався з даним питанням. Те, що пропонують у вас - радянська і на сьогодні помилкова практика. Враховуючи положення статті 42 Кодексу законів про працю України у разі скорочення чисельності чи штату працівників та при зміні в організації виробництва та праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам, котрі мають більш високу продуктивність праці та кваліфікацію. Стаж враховується лише тоді, коли працівники мають ту ж кваліфікацію та приблизно ту ж продуктивність.

У цьому й питання, як довести, що кваліфікація і продуктивність вища, якщо категорії однакові?

Дякую! Посилання не відкривається. Із законом ознайомлена, але на практиці є нюанси. Наприклад, один із юристів сказав, що не діє позиція про одного годувальника, бо в країні війна і багато втратили роботу, або директор вважає, що якщо всі мають однакову категорію, то апріорі не може бути розмови про кваліфікацію і продуктивність. Хочеться почитати якісь практичні поради. Наприклад, чи потрібно складати порівняльну табличку, створювати комісію, чи вирішувати це на зборах трудового колективу.

Тільки що відкрила посилання. Може у Вас щось із браузером. Але там посилання на сайт Верховної Ради, можете самі знайти. Один годувальник іншому одному годувальнику рознь. Мати, яка виховує сама дітей не те саме, що чоловік в якого жінка працездатного віку сидить без роботи або жінка в якої чоловік “робочої групи” інвалідності не працює, бо він контьрабасист, а йому важке піднімати не можна тому він контрабас носити не може (це з власної практики). А на практиці, всі вирішують на власний розсуд.

Доволі просто, при наявності звання, державних нагород, відзнак, подяк і грамот районного відділу освіти, а краще облно. Зазвичай це результати праці за атестаційний період: останні 5 років роботи в закладі. Також береться до уваги участь у конкурсах фахової майстерності “вчитель року” чи педагогічна виставка. Можна звернути увагу на ряд таких моментів , як проведення майстер-класів, семінарів, популяризація власного педагогічного досвіду, наявність публікацій (хоча ці моменти не настільки важливі, як названі мною вище).

1 Симпатія

Дякую. Це відноситься до продуктивності?

Дякую, звичайно, що я читала Кодекс законів про працю. Мати, яка виховує сама дітей взагалі не підлягає скороченню. І зовсім незрозуміло “на практиці, всі вирішують на власний розсуд”, на чий власний розсуд? Директора? Комісії? Зборів трудового колективу? Якщо сім’я з дружини, чоловіка, неповнолітньої дитини і дається довідка, що чоловік без роботи, то хто повинен досліджувати по якій причині він не працює? Чи це вже, коли дійде до суду?

Звісно. Фактично я назвав всі фактори, що мають враховуватися і згідно яких має прийматись рішення про скорочення. Якщо ж на них не звертають уваги, то особа, що постраждала має всі шанси виграти судовий процес (якщо особа звертатиметься до суду, щодо порушення власних прав) і буде відновлена на роботі.

Вважаю це справедливим, бо одні люди просто набувають “стаж”, а інші є лідерами навчального процесу у всій школі. Дякую!

1 Симпатія