Скільки заробляють вчителі

Добрий день. Наразі я навчаюсь у 11 класі і не можу визначитися з вибором подальшого шляху. Серед майбунтіх професій я розглядаю і професію вчителя, однак постійно чую про те, що педагоги в Україні живуть край бідно. Тож задаю доволі особисте питання: скільки ви заробляєте за місяць, а також у якому місті та скільки років ви працюєте вчителем (і ще які предмети Ви викладаєте)?

Не стоит рассматривать профессию учителя с позиции зарплаты. Я 5 лет работал учителем информатики в школе (1996 - 2001), когда зарплаты были совсем мизерные. Позже устроился на предприятие и работаю инженером (системным администратором). Несмотря на то, что на ставку у учителя 18 часов в неделю (вместо 40 часов, как в любой другой организации) - в школу меня не заманить даже вдвое большей зарплатой. Бывшие коллеги иногда хвастают, что зарплата у них около 10-12.5 тыс. (у меня на должности ведущего инженера-системотехника зарплата на руки 7200 -7300), но в работать школе учителем совершенно не появляется желания.

1 Симпатія

Якщо Ви хочете все і зразу, то професія вчителя Вам цього не забезпечить. Але наразі уряд декларує наміри збільшити мінімалку вчителям до 4 прожиткових мінімумів. І наразі шанси на це, як на мене, великі. Зарплата вчителя великою мірою залежить від доплат: стаж роботи 5-30 %, кваліфікаційні категорії та звання (за кожну +10%), престижність 5-30%, класне керівництво 25 %, доплати за перевірку зошитів 10-15 % і т.д. Тобто заробляти більш менш пристойно Ви почнете через років 5. Але є багато миттєвих переваг: відпустка 56 днів та ще й літом, робочий день до 14-15 години, канікулярний період, коли вчитель може відпочити від занять, три вихідні на тиждень (при умові що попадете до адекватного директора). Коротше кажучи робота не з найгіпрших і є можливість зробити кар’єру. Тому не слухайте різних “системних адміністраторів”, яких задовільняє спокійна але малооплачувана робота.

1 Симпатія

Заробітна плата залежить не від професії, а від того де і як влаштуєшся. В бюджетних установах майже всі мають посадовий оклад менше мінімальної заробітної плати. В тому числі юрист, інжинер та бухгалтер, які крім того не мають доплат чи надбавок за вислугу років, за престижність праці або особливі умови роботи. У вчителя є можливісь (за бажання та домовленістю з дирекцією) отримати 1,5-2 ставки, оскільки пед.навантаження на ставку 18 годин на тиждень. У того ж юриста така можливість відсутня, оскільки його робочий час - 40 годин на тиждень (при посадовому окладі за 10 тарифним розрядом 4859 грн.). Звісно можна сподіватись на те, що Ви будете працювати не в бюджетній сфері, але не факт що знайдете місце за спеціальністю, а не касиром в супермаркеті. Проте, врахуйте, що в школі Ви станете на місце Ваших вчителів, а вчити будете таках дітей як Ваші однокласники, та мати справу з їх яжематерями. Тому визначіть самі Ваші пріоритети

1 Симпатія

Ещё дополню. В 1-й год работы учителем в школе у меня была нагрузка 32 часа в неделю, плюс ещё заменял математиков на больничном. На 5-й год у меня была нагрузка 24 часа в неделю, от замен старался отказываться по возможности. После того, как ушёл работать на предприятие 40 часов в неделю воспринимались как отдых по сравнению с 24 часами в школе.

“Три выходных в неделю” - это из разряда “яплакалъ” (именно с твёрдым знаком в конце). На самом деле у меня в среду было рассписание такое: 1 урок и 7 урок. Приходишь с утра на работу, потом целый день не знаешь чем заняться, и в конце дня снова идти на работу (хорошо, хоть школа была в 10 минутах ходьбы неспеша).

У вільний від уроків час вчитель як і лікар повинен займатись самоосвітою, тобто професійно розвиватись. А якщо Ви замість цього “плакал” і не мали чим зайнятись - то це Ваша проблема. У мене всі педагоги мають так званий “методичний день” (навіть ті, у кого навантаження 1.5 ставки). Але якщо молодий вчитель прийшов і вимагає тепличних умов, ще не довівши свою професійність і “цінність”, якщо він одразу втікає від труднощів, то звичайно йому важко розраховувати на прихильність дирекції.

Занятое 3-е место в 1999 г на городском конкурсе “Учитель года” - это уже неплохой был результат как для “молодого учителя” - не находите ли? Все, кто работал после меня, дольше 2-3 лет не задерживались, и не только “молодые учителя”. Выводы не напрашиваются про “прыхыльнисть дырэкции”?

Ні нє нахажу ! Тим більше про конкурс “учітєль года” в Україні мені нічого не відомо. Та і участь у будь якому конкурсі не є ознакою професіоналізму, тим більше мені прекрасно відомо як там розподіляють місця ( одне перше, два других, три третіх місця, а якщо ще залишаються не “відзначені учасники”, то роздають “лауреатів”). Судячи з Ваших міркувань школа не Ваше місце роботи. Мабуть це стало зрозуміло і дирекції. А ті хто “нє задєрживалісь” просто виявились такими ж тимчасовими людьми, які спробували взятись за непосильну для них ношу і не справились з завданням. Я таких “працівників” бачив багато. Постійно “ниють”, все їм не те і не так, а в кінцевому результаті приходять з заявою “за власним бажання” але з надією, що буду їх вмовляти залишитись і піду на поступки. Підписую заяву таким “діячам” не задумуючись незважаючи на регалії. У мене все - відповідати більше не буду.

У меня был не настолько упротый хуторской директор, как вы! По крайней мере, неделю уговаривал остаться, мол, какой шанс я теряю -“выход на пенсию по выслуге”. А выслугу то отменили! Хорошо, что не повёлся на такие “преимущества”. Теперь я понимаю, что могло быть и хуже на вашем примере. Спасибо вам, просветили в данном вопросе - я, оказывается, был в неведении до этого момента.