Позачергова атестація та встановлення звання

У мене кілька запитань. Намагатимусь їх скласти систематизовано.

  1. Атестувалася на підттвердження вищої категорії та встановленні звання “Старший вчитель” у 2016-2017 н.р. Чи маю я право атестуватися позачергово у 2019-2020 н.р. і претендувати на встановлення звання " учитель- методист"?

2.У Типовому положенні про атестацію є п. 5.2 Педагогічні звання «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «практичний психолог-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист» можуть присвоюватися педагогічним працівникам, які мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» (для педагогічного звання «керівник гуртка-методист» – найвищий тарифний розряд та повну вищу освіту), здійснюють науково-методичну і науково-дослідну діяльність, мають власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.
Педагогічне звання «вихователь-методист» може присвоюватися музичним керівникам та інструкторам з фізкультури дошкільних навчальних закладів.
Питання - Чи маю я право написати заяву на атестацію та встановлення звання “учитель-методист” чи тільки за поданням адміністрації школи?
3. У 2017 році про МОН працювали робочі групищодо оновлення навчальних програм для учнів 5-9-х класів.Я входила до складу робочої групи, була модератором і моє прізвище із зазначенням місця роботи прописано на титульній сторінці у розділі “Над оновленням програми працювли” . Чи можу я представити цю прораму із титульною сторінкою для того щоб атестуватися на звання “учитель-методист” . Оновленні навчальні програми 5-9 класи були затвердженні у червні 2017 року, після того як я була проатестована на звання “старший вчитель”
4. Учасник робої групи по оновленню навчальних програм 2017 рік
Провела обласний тренінг " Вчимося жити разом " на базі обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.
Керівник районного методичного об"єднання -10 років.
Із 2015 року веду власний блог з метою поширення досвіду роботи та обміном досвіду між колгами
Із 2018 року веду блог районної методичної комісії
Із 2019 року веду групу районної методичної комісії на Фейсбуці
Чи маю я право атестуватися на встановлення звання “учитель-методист”

  1. Можете. Більше того, на присвоєння звання можна навіть через рік після попередньої.
  2. Тут є думки, що заяву написати можна. Але, насправді, вона нічого не варта, бо присвоїти вам звання можна виключно за поданням керівника закладу освіти або педагогічної ради. Окрім того, до звання вчитель-методист треба схвалену ОІППО розробку, також вона має бути апробована.
  3. Ні.
  4. Матимете, якщо будуть виконані умови п.1.9., п.3.1., п.5.2. Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
    Типовим положенням не передбачено написання заяви з метою присвоєння звання.

Чому п.3.- ні? Дякую

…,мають власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами або професійними об’єднаннями викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти.’’

Якщо брала участь у роботі з оновлення навчальних програм, за якими працюють учителі у всіх ЗНЗ України, то це не може підходити для встановлення звання? Дякую

Зазвичай для атестації на таке звання вимагається виписка з протоколу оіппо про схвалення методичної розробки. Спробуйте взяти відповідний витяг в МОН про те, що ви є співавтором оновлених програм і ,думаю, це пройде.

На титульній сторінці навчальної програми написано, що я працювала над оновленям програми https://drive.google.com/file/d/1wyydemz6jCv-EiUQQW-wOdW3-_vDtELv/view?usp=sharing , https://imzo.gov.ua/osvita/zagalno-serednya-osvita-2/navchalni-prohramy-5-9-klasy-naskrizni-zmistovi-liniji/osnovy-zdorov-ya-naskrizni-zmistovi-liniji/

Усе залежить від прискіпливості атестаційної комісії другого рівня. Як на мене, то фрази в атестаційному листі “є співавтором оновленої програми курсу “Основи здоров’я” для учнів 5-9 класів, яка затверджується МОН України” було б цілком достатньо, щоб присвоїти вам звання “учитель-методист”, однак на місці може бути інша думка. Тому пан Володимир дуже слушно підказує, що варто обзавестися папером з МОН про те, що ви є співавтором програми, затвердженої МОН.

Саме тому і винесла назагал питання. Атестаційна комісія відділу освіти стверджує, що робота над оновленням навчальних програм, за якими працюють учні 5-9-х класів у ЗНЗ України ніяк не може бути зарахована для присвоєння звання “учитель-методист”. Тільки власна розробка

У такому випадку варто звернутися за роз’ясненнями до МОН, хоча, відверто кажучи, то, що вони іноді пишуть у своїх відповідях дуже далеко і від законодавства, і від здорового глузду. А раптом вам пощастить.

Дякую за відповіді та поради