Підтвердження вищої категорії

Яка процедура підтвердження вищої категорії вчителя? Чи справді вчителя атестують на підтвердження тільки протокольно, без відкритих уроків та позакласних заходів? І де це прописано?

Вчитель атестується на підтвердження категорії на загальних підставах. Але може бути відсутнім на засіданні АК ІІ рівня за її рішенням.

Для мене це - новела.

П.3.10
Засідання атестаційної комісії проводиться у присутності працівника, який атестується. Під час засідання атестаційної комісії педагогічний працівник має право давати усні та письмові пояснення, подавати додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності.

За рішенням атестаційної комісії атестація може бути проведена за відсутності працівника, якщо він не з’явився на засідання атестаційної комісії з об’єктивних причин (службове відрядження, територіальна віддаленість, тривала хвороба та інші причини, що перешкоджають присутності на засіданні) і дав на це письмову згоду, за винятком випадків атестації працівників, стосовно яких порушено питання про невідповідність займаній посаді.
Я писав заяву про атестацію за моєї відсутності через територіальну віддаленість. Але лише на підтвердження. На присвоєння всі з’являються.
Щодо територіальної віддаленості, то це майже 60 км по вбитій дорозі. Тому, якщо Типове положення дозволяє, то чому б ні?

1 Вподобання

Немає обмеження щодо відсутності з об’єктивних причин на засіданні, де розглядатиметься питанні “присвоєння” чи “підтвердження”.
Якщо Ви писали, то Ви не є законодавчою нормою. Тому не варт придумувати, що рішення вашої містечкової комісії є важливішим за Типове положення. Є різні випадки, тому комісії слід приймати рішення з огляду на кожен конкретний випадок.
обовязково має бути присутня та людина, щодо якої постало питання про “невідповідність” посаді, яку займає.
Загалом в житті стільки різних каверз може статися, що норма, викладена тут, іноді стає анекдотичною.
Вчитайтесь і стане зрозуміло, що працівник, до якого постало питання про невідповідність посаді, в день засідання перебуває в безсвідомому стані (з різних причин - йце життя)… За цим пунктом - він має бути присутнім на засіданні. А яким чином???
В редакції Типового положення 1998 року був пункт 8.8. “У випадку неявки педагогічного працівника на засідіння атестаційної комісії, після з’ясування причин неявки комісія може прийняти рішення без його присутності”. Коротко і мудро. А тут три абзаци “русского хмельного совка”. Адже це положення на 85% є перекладом Типового положения об аттестации пед. кадров РФ.
Звідки ж слова “займана посада”, “правоМОЧне рішення”.
Ганьба і сором.
Сумно, але факт.

1 Вподобання

Ви чуєте, що пишете? Я написав заяву про мою відсутність через територіальну віддаленість. Мені комісія дозволила згідно норми Типового Положення. Які питання?
Якщо на присвоєння в людини є об’єктивна поважна причина і комісія її розглянула, вважаючи достатньою підставою відсутності, то які питання?
Якщо у Вас є питання, до ставте їх МОН.

Доброго часу доби!!!
Підкажіть ,будь ласка, а як бути з молодими спеціалістами зі стажем роботи 5 років які пройшли успішно сертифікацію в процесі атестації. На яку категорію їх атестувати?
Дякую!

Залежить від того, чи почали вони працювати до закінчення ВНЗ чи після, якщо до - то на І, якщо після - то на ІІ, тобто сертифікація їм нічого не дає.

Якщо атестація чергова, то на наступну. Якщо позачергова - теж на наступну. Тобто їм не можна лише підтвердити, можна лише підвищити.

Так мова йде про те, що зараз “спеціаліст”

Так, зараз спеціаліст.

Є вища освіта, є інші сертифікати , подяки… Вчитель працює 5 років, в жовтні написав заяву на атестацію ( на другу категорію) , в грудні отримав сертифікат. Яку категорію присвоювати?

Диплом про вищу освіту теж отримав в грудні!

То спокійно атестуєте на другу, але за умови, що диплом магістра. А якщо застосуєте п.4.8. Типового положення про атестацію, при умові, що на момент атестації людина має п’ять повних років стажу, то можна атестувати на першу.

Якщо на другу, то який тоді сенс сертифікату? Другу і так би присвоїли, без сертифікації.

Сертифікат не дає права перестрибувати через категорію, він лише дає право позачергового атестуватися. Але ви можете скористатися п.4.8 і якщо дотримано зазначених вище вимог працівник може атестуватися на першу категорію.

А як же пункт 4.7? Який не дає право перестрибувати?

У вас підстави, які можна віднести до цього пункту?

При плановій атестації сертифікація не дає преференцій, а тому треба визначитись чи є право на І категорію чи немає. Якщо є, то давайте І, якщо немає, то ІІ. У наступні роки педагог може скористатися сертифікатом і отримати наступну категорію.